Przy zdobywaniu nowych klientów, często zapomina się o tych już pozyskanych. Coraz częstszym błędem marketerów jest brak odpowiedniej dbałości o relacje z klientami. Za pomocą e-mail marketingu, oraz przy wykorzystaniu systemu marketing automation oferowanego przez SALESmanago, można w łatwy sposób budować trwałe i dobre relacje z klientami. W poniższych radach skupimy się tylko i wyłącznie na działaniach realizowanych za pomocą e- mail marketingu.

1. Programy lojalnościowe

Przy pozyskiwaniu nowych klientów warto zaproponować im uczestnictwo w specjalnie przygotowanym programie lojalnościowym. W tym celu powinniśmy wykorzystać narzędzia e-mail marketingu, przy wsparciu systemu marketing automation. Przykładem może być program lojalnościowy oparty na długoterminowym korzystaniu z oferowanych usług. Klient biorący udział w takim programie w zamian za lojalność, może uzyskiwać niewielkie comiesięczne rabaty w ramach świadczonych usług.

2. Kody promocyjne

Nowy klient który nabył nasz produkt otrzymuje kod promocyjny, który może wykorzystać przy następnym zakupie. Kod promocyjny powinien być formą rabatu na kolejny zakup. Taka forma e-mail marketingu przyczyni się do tego, że klient ponownie kupi nasz produkt. Przy użyciu narzędzi marketing automation, możemy śledzić konwersje klienta dotyczące wykorzystania kodu.

3. Przypomnienia o kończącym się abonamencie

Przy użyciu narzędzi e-mail marketingowych możemy informować klientów o kończącym się terminie świadczonych usług. Korzystanie z systemu marketing automation, pozwoli nam dużo wcześniej wysłać naszemu klientowi takie przypomnienie.

4. Prezenty

Bardzo ważny element budowania dobrych relacji z klientem. Wysyłając życzenia świąteczne czy noworoczne drogą e-mailową, warto do nich dołączyć drobny upominek dla klienta. Może to być karta podarunkowa, lub kod promocyjny na nasze produkty. Takie działania e-mail marketingowe możemy dużo efektywniej realizować przez wykorzystanie marketing automation. Klient na pewno będzie zadowolony.

5.  Ankieta połączona z konkursem

W momencie kiedy chcemy zebrać ważne dla nas informacje np. opinie dotyczące produktu możemy skorzystać z przeprowadzenia ankiety. Aby zwiększyć liczbę wypełnionych ankiet, powinniśmy połączyć ją z konkursem. Klient który wypełni ankietę, automatycznie staje się uczestnikiem konkursu z nagrodami.