Świadome i samodzielne zakupy określają dzisiaj prawie każdego konsumenta. Większość unika bezpośredniego kontaktu z działem sprzedaży przez około 70% procesu zakupowego. Marketing Automation pozwala dotrzeć do konsumentów na tym początkowym etapie. System Marketing Automation to narzędzie, i jak każde musi być odpowiednio wykorzystywane. Dlatego warto pomyśleć czy używamy go w taki sposób, w jaki powinien być użyty lub jak powinniśmy wykorzystać jego możliwości. Dzisiaj skupimy się na tym jak sprzedawać wykorzystując Marketing Automation. Poniżej podam kilka zasad co zrobić żeby doprowadzić do sprzedaży.

1.Traktuj  konsumenta z empatią i z odpowiednim szacunkiem. Postawmy się w jego miejsce. Tworząc kampanię zwróćmy uwagę na to czego sami byśmy po niej oczekiwali. Na pewno każdy kupujący oczekuje lepiej dopasowanych, spersonalizowanych i istotnych dla niego treści. Dostarczajmy treści, które interesują odbiorców, odpowiadają na ich potrzeby.

2. Pozwól konsumentom mówić. Większość potencjalnych klientów odwiedza stronę WWW firmy, po to aby otrzymać konkretne odpowiedzi. Ich zachowanie online, to sposób w jaki mówią nam czego potrzebują i kiedy. Z Marketing Automation możemy ich „wysłuchać” i udzielić odpowiedzi w odpowiedniej chwili.

3. Ułatw życie Twoim potencjalnym klientom. Kupujący są z reguły bardzo zajęci. Dlatego starajmy się tworzyć jasne i zwięzłe komunikaty. Unikajmy telefonowania, jeśli wiadomości e-mail i SMS dobrze działają. Natomiast jeśli chcemy się spotkać, to tylko wtedy kiedy kontakt on-line nie wystarczy. Im mniej wysiłku będą musieli poświęcić, tym chętniej będą się komunikować.

4. Bez zbędnego pośpiechu. Może to doprowadzić do sytuacji gdzie nie przygotowana osoba-klient najprawdopodobniej nie dokona zakupu, co spowoduje, że stracimy czas, pieniądze i siły. Lub też zbyt wczesny kontakt sprzedażowy może niepotrzebnie wydłużyć cykl sprzedażowy. Z drugiej strony jeśli faktycznie klient dokona nieświadomego zakupu, to w modelach abonamentowych uzyskamy duży odsetek rezygnacji, a w innym wypadku wielu niezadowolonych klientów.

5. Dobrze poznaj potencjalnego klienta. Marketing Automation daje ogromne możliwości w monitorowaniu i identyfikowaniu zachowania kontaktów na stronie WWW. Warto poznać zachowanie potencjalnych klientów. Szczególnie ciekawe będzie to jakie zakładki naszej strony odwiedzili, które maile klikali i otwierali. Im więcej informacji tym łatwiej nam będzie się kontaktować, a następnie gdy już kontakt trafi do działu sprzedaży, to sam sprzedawca będzie miał dostęp do wielu wspaniałych informacji, które pomogą mu nawiązać relację.

6. Komunikacja w odpowiednich momentach. Dobra informacja, to taka która trafia do nas w odpowiednim momencie. Dlatego powinniśmy komunikować się w reakcji na zachowanie adresatów, tak aby wiadomości docierały do nich wtedy kiedy ich potrzebują.

Marketing Automation pozwala skuteczniej dopasowywać treści do potrzeb konsumentów, wysyłać im je w odpowiednim momencie i za pomocą najlepszego medium.