Setki aplikacji, setki kandydatów, setki godzin spędzonych przy rekrutacji? Nie musi tak być.

            Setki aplikacji, setki kandydatów, setki godzin spędzonych przy rekrutacji? Nie musi tak być. System Marketing Automation ma przecież szerokie zastosowanie także w HR. Choć może się to wydawać nietypowym pomysłem, jednak jest on wart zastosowania.

(więcej…)

Social media – spędzamy na nich kilka godzin dziennie.

            Social media to obecnie jeden z najpopularniejszych kanałów komunikacji. Sami spędzamy na nich kilka godzin dziennie. Zdajemy sobie przecież sprawę, że nieraz to one są źródłem najciekawszych informacji nie tylko o naszych znajomych i o tym, co dzieje się w najbliższym otoczeniu, ale też informacje o ciekawiących nas markach. Może warto to wykorzystać by dotrzeć do potencjalnego klienta?

            Aż 78 % badanych twierdzi, że na ich decyzje zakupowe mają wpływ treści, które znaleźć można w mediach społecznościowych. Może więc warto się nimi zainteresować i wdrożyć pewne rozwiązania w praktyce?

Plan, typ, uwaga

            Jeżeli jednak chcemy pokusić się o takie rozwiązania to warto przede wszystkim stworzyć spójny plan kampanii na tych właśnie portalach realizowanej. Plan kampanii, który zakładał będzie przede wszystkim cele, które pragnie się zrealizować. Dzięki temu, mając jasne dążenie, możliwym będzie wprowadzanie kolejnych zmian.

            Potem czas na odpowiedź czy działa się w trybie B2B czy B2C? Po udzieleniu sobie odpowiedzi na to pytanie, można przejść dalej. A konkretnie do wyboru kanału komunikacji, którym skontaktujemy się z klientem.

            Gdy już mamy za sobą działania powyższe, czas na odpowiedzenie sobie na pytanie czy jesteśmy w stanie poświęcić czas na działania w social mediach. Najlepszym wyborem byłoby zatrudnienie osoby, która opiekować się będzie tego typu mediami.

Analiza możliwości

            Odpowiedzi na te pytania jednak nie wystarczą. Warto się zastanowić, czy naprawdę nasz produkt ma możliwości trafić do odbiorcy? A jeśli tak, to co więcej możemy mu zaoferować? Czy jesteśmy w stanie udostępnić zniżki i rabaty, które przyciągną kolejnych klientów?

            A jeśli wszystkie te warunki zostały spełnione, to czas na działanie. Kiedy wprowadzi się je w życie można oczekiwać świetnych efektów. Marketing na miarę klienta zawsze się opłaca. A przy użyciu Marketing Automation wprowadzenie zmian będzie nie tylko łatwe, ale przede wszystkim efektywne. A o to w tym chodzi.

Komunikacja z klientem to podstawa. Staramy się nawiązać z nim kontakt na wiele różnych sposobów

            Komunikacja z klientem to podstawa. Staramy się nawiązać z nim kontakt na wiele różnych sposobów. Z jednej strony zajmujemy się rozwojem narzędzi takich jak e-mail Marketing. Z drugiej, doskonale wiemy, że jednym ze skuteczniejszych narzędzi zjednania klienta i podtrzymania kontaktu jest  organizacja różnego rodzaju wydarzeń. Jednak o ile założenie brzmi świetnie, o tyle z praktyką bywa różnie.

            Bo doskonale przecież wszyscy wiemy, że niestety ale zoorganizowanie wydarzenia, które będzie miało spory oddźwięk i które na pewno trafi do odpowiedniego odbiorcy, wcale tak łatwym i możliwym nie jest. Prawda jest niestety taka, że jeśli marzymy o tym, by wydarzenie zostało zorganizowane w sposób efektywny, warto skorzystać z narzędzi takich jak Marketing Automation. Po co? By nieco ułatwić sobie pracę.

Podstawowe informacje i problemy

            Pierwszy i podstawowy problem, który jeśli o organizację wydarzeń chodzi jest podstawowy, to ludzie. Ludzie, którym trzeba wysłać odpowiednie formularze kontaktowe. Ludzie, którym warto wysłać nie tylko owe formularze, ale trzeba ich potem wciągnąć na listę gości. Na tym jednak przygoda się nie kończy. Kolejne etapy to liczne przypomnienia. O rejestracji, miejscu wydarzenia czy innych ważnych sprawach, o których goście kochają zapominać. Niestety.

Płatność i cykliczność

            Kiedy już uporamy się z powyższymi problemami, praktyka podsuwa nam kolejne. Część wydarzeń jest oczywiście płatna. I tu po raz kolejny warto wykorzystać system Marketing Automation, który pomoże nam nieco uporządkować płatności i przede wszystkim w łatwy sposób doprowadzi do ich uiszczenia przez uczestników wydarzenia. Wydarzenia cykliczne również mogą zyskać pewien schemat działania i konkretne daty. Elementy, które z pewnością przyczynią się do efektywnego zarządzania wydarzeniami.

            Jeśli więc chcemy odnieść sukces jeśli o organizację wydarzeń chodzi, to warto się zainteresować tego typu narzędziami. Dzięki nim odniesiemy pełny sukces, przy małym nakładzie sił.

 

Gdy myślimy o zoorganizowaniu wydarzenia, to nie raz na starcie mamy ochotę się poddać.

            Gdy myślimy o zoorganizowaniu wydarzenia, to nie raz na starcie mamy ochotę się poddać. Każde wydarzenie, które my chcemy zorganizować to wydarzenie wymagające wielu przygotowań, bez których ani rusz. I niestety, ale sporo w tym mamy racji. Organizacja wydarzeń to nie jest niestety zadanie miłe, łatwe i przyjemne. To raczej duże przedsięwzięcie wymagające sporych nakładów. Chociażby czasowych.

            I niestety, ale nie raz sto razy wolelibyśmy zgłębiać tajniki i sekrety jakie ma e-Mail Marketing niż zająć się organizacją jednego wydarzenia. Okazuje się, że same początki są już dla nas niezwykle trudne. Zaczynamy tworzyć listę gości i zaczynają się nasze problemy. Na szczęście z pomocą przychodzi system Marketing Automation.

Wszystko staje się prostsze

            Wszystko staje się prostsze, łatwiejsze i o wiele mniej czasochłonne. Przede wszystkim dostajemy możliwość, o której nam się nie śniło. Nie tylko lista tworzy się wyjątkowo prosto i szybko, ale przypomnienia o rejestracji robią się niejako samo. Wszelkiego rodzaju komunikaty przekazywane są dokładnie wtedy, kiedy tego chcemy i potrzebujemy. Co więcej, przymus rejestracji i przypomnienie o nim ułatwiają nam zadanie. Jednak nie można zapomnieć o zmorze wielu organizatorów – imprezy cykliczne również podlegają pod ów system. Co jeszcze ciekawsze – przypomnienia o wpłacaniu pieniędzy oraz możliwość przekazu tych opłat, jest również zautomatyzowana.

            Warto wspomnieć również o tym, że sam formularz zgłoszeniowy może być przez nas utworzony a potem wysoce zautomatyzowany. Dzięki temu zyskujemy cenny czas, na kolejne działania, w które trzeba i powinno się zaangażować. Wszystko dzięki Marketing Automation staje się możliwe.

            Więc może zamiast narzekania na to, jak trudno jest zorganizować imprezę, warto się zastanowić, czy możemy nieco ten proces skrócić i ułatwić sobie pewne rzeczy. Rzeczy, które przecież nie wymagają aż tak wielkiego zaangażowania, ale wymagają precyzji. Precyzji, którą Marketing Automation gwarantuje.

Zarządzanie listą gości to nie raz jest ogromny problem.

Zarządzanie listą gości to nie raz jest ogromny problem. O ile jeszcze jesteśmy samodzielnie sobie w stanie poradzić z e- mail marketingiem i działaniami pokrewnymi, to zarządzanie listą gości nie raz stanowi ogromny problem. Problem wielki i przede wszystkim czasochłonny.

            Czasochłonność niestety nie jest rzeczą na którą możemy sobie pozwolić. Współcześnie marketing opiera się na wielu udogodnieniach, które wprowadzone gwarantują sukces nie tylko kampanii marketingowej, ale i sukces po prostu sprzedażowy. Stosując Marketing Automation, warto wiedzieć jakie jego udogodnienia są dla nas przydatnymi jeśli chodzi o organizację wydarzeń.

Podstawowe funkcje

            System oferuje podstawowe narzędzia, które pozwalają na zarządzanie listą gości – na sprawne jej stworzenie i zapisy na nią. Przede wszystkim ważnym jest, by wszystko zautomatyzować. Proste działania pozwolą nie tylko na zapisy, ale i wygenerowanie przypomnień, które związane będą z wydarzeniem. Przypomnienia z pewnością będą wielkim plusem z perspektywy osoby, która wybiera się na wydarzenie. Nie zapominajmy jednak o tym, że ułatwienia odnoszące się do zapisów i rejestracji będą ważnymi ułatwieniami, które pomogą nam w późniejszym zarządzaniu ludźmi i ilością tych, którzy przybędą na dane wydarzenie.

Co nowego?

            W odpowiedzi na potrzeby klientów, powstały też udogodnienia, które pozwalają na jeszcze bardziej efektywne użycie systemu Marketing Automation. Nie tylko możemy wysyłać e-mail Marketing, ale możemy przede wszystkim skontaktować się z osobami biorącymi udział w wydarzeniu i przypomnieć im o płatności. Wydarzenia cykliczne także zostały wzbogacone o nowe opcje. Dzięki temu zarządzanie nimi staje się bardzo łatwe.

            Wprowadzenie tego typu udogodnień jest jednym z najważniejszych kroków, które warto poczynić w drodze ku efektywnemu marketingowi. Bo jeśli ułatwimy sobie obsługę podstawowych narzędzi, możemy być pewni, że na te bardziej zaawansowane zyskamy i czas, i przede wszystkim umiejętności niezbędne do obsługi zaawansowanych narzędzi.

4 podstawowe wskaźniki w marketingu

Z momentem upowszechnienia się koncepcji marketing automation, sposób realizowania zadań marketingowych uległ znacznej zmianie. Wcześniej marketing był uzależniony tylko od marketerów, natomiast w momencie pojawienia się marketing automation niektóre jego działania zostały zautomatyzowane przez system. (więcej…)

← Starsze Nowsze →