Organizacja wydarzeń z Marketing Automation

Firmy decydują się zorganizować wydarzenie lub uczestniczyć w nim, z kilku różnych powodów. To dlaczego decydują się wziąć udział w wydarzeniu zależy często od rozmiaru firmy oraz specyfiki sprzedawanego produktu i jego konsumentów. Jednakże, niezależnie od rozmiaru firmy realizując takie działania mogą liczyć na osiągnięcie jednej lub kilku z uniwersalnych korzyści. Przedstawiamy 4 najważniejsze, których osiągnięcie wspierają systemy Marketing Automation. (więcej…)

Scoringu kontaktów w systemie Marketing Automation

W obecnym modelu sprzedażowym jedynie około 20-25% pozyskanych kontaktów jest gotowych do bezzwłocznego podjęcia decyzji zakupowej. Wykorzystanie scoringu dla pozyskiwanych kontaktów ułatwia rozpoznanie kontaktów już gotowych oraz wychwycenie momentu, w którym pozostałe kontakty będą gotowe do podjęcia decyzji. Czym jest scoring kontaktów i jak powstaje?

(więcej…)

Marketing Automation – zestawienie najważniejszych rozwiazań do automatyzacji marketingu

Marketing Automation powstał około 20 lat temu. Historia tej koncepcji, to również całkiem spora liczba różnych narzędzi służących do jej realizowania. Dlatego też przygotowaliśmy zestawienie największych i najbardziej funkcjonalnych systemów klasy Marketing Automation. W naszym zestawieniu TOP 7 znalazły się: SALESmanago, Pardot, Hubspot, Marketo, Eloqua i Act-on. (więcej…)

Najważniejsze światowe rozwiązania Marketing Automation wg Clickray
Tabelaprzycieta

Źródło: Raport Clickray

5 powodów, żeby przenieść e-Mail Marketing do Marketing Automation.

Marketingowiec pośród najmniej przydatnych profesji na świecie w sąsiedztwie tancerza i aktora? 53% klientów traktuje prace marketingowców za „piece of bullshit”? Takie są wyniki wydanej pod koniec 2012 roku ankiety przeprowadzonej przez firmę Adobe.

Prawie 100 lat temu John Wanamaker , pionier współczesnego marketingu wypowiedział słowa: Połowa pieniędzy, która wydaje na marketing jest marnowana. Problem polega na tym, że nie wiem która to połowa („Half of the Money I spent on marketing is wasted, the problem is I do not know which half”).

Badanie IMB CMO Study 2012 pokazuje, że obecnie marketer wie w przybliżeniu tyle samo co John Wanamaker. 63% marketingowców obawia się, że ROI posłuży do badania skuteczności ich działań, a ledwo 44% z nich jest na to przygotowanym. Marketing ze współczesnym narzędziami jest bliższy sztuce niż nauce, nie buduje trwałej wartości przedsiębiorstwa a w efekcie jest klasycznie kwalifikowany jako dział drogi. Wyniki Adobe nie są w rzeczywistości zaskakujące. Wyniki ankiety Adobe to prawdziwy „pain-piont” marketerów.

W międzyczasie zmieniły się schematy sprzedażowe i pojawiła się technologia, która buduje nową przestrzeń dla pracy marketera umożliwiająca zaangażowanie się w prawdziwy biznes i modelowanie wartości firmy. Ta technologia nazywa się marketing automation, a najprostszym sposobem na zapoczątkowanie pracy z marketing automation jest przeniesienie e-mail marketingu do systemu marketing automation.

Poniżej przedstawiamy 5 decydujących argumentów przemawiającym za tym:

1. Zdobądź w swojej firmie status taki jak księgowa, informatyk i handlowiec

Pracujesz w dziale marketingu. W dziale kosztowym. Kosztowym w związku z tym, że marketing, który prowadzi większa część marketingowców nie tworzy wartości firmy. Dużo wiesz, posiadasz doświadczenie i od groma pracujesz, ale nie posiadasz możliwości, żeby tę wiedzę i pracę przemieścić na trwałą wartość w firmie. Dzięki systemowi marketing automation możesz swoją prace i wiedzę przekuwać w prawdziwą trwałą wartość firmy w której pracujesz.

  • Sporządzasz proste automatyczne procesy marketingowe – czy będą to powiadomienia dla działu handlowego, czy automatyczne programy edukujące ewentualnych klientów, przez cały czas Twoja praca pozostawi trwały ślad, a Twoja wiedza będzie magazynowana w procesach które wymyślasz i uruchamiasz.

2. Zostań centrum dostarczania unikalnej wiedzy biznesowej

Dzięki wysyłaniu newslettera przez system Marketing Automation zainicjujesz monitorowanie zachowania kontaktów na Twojej stronie WWW, a dzięki temu dostarczysz unikalnej wiedzy dla swojego działu handlowego, dzięki czemu będą sprzedawać szybciej i efektywniej. Unikatowy moduł monitorowania kontaktów w Internecie da Ci następujące dane:

  • Które kontakty odwiedzają Twoją stronę WWW
  • Kiedy kontakty odwiedzają stronę i czym są zaciekawione
  • Na jakie frazy kontakty trafiają na Twoją stronę WWW
  • Jakie firmy odwiedzają Twoją stronę WWW i czego poszukują

3. Zostań mocnym partnerem dla swojego działu handlowego

Masz odczucie, że Twój dział handlowy nie docenia Twojej pracy? Nie martw się, w takiej samej pozycji jest zdecydowana lwia część marketingowców. Dzięki systemowi marketing automation ta sytuacja błyskawicznie się odmieni. Co możesz bezzwłocznie i bez trudności zacząć robić?

  •   Kształć prawdopodobnych klientów – Jeśli do Twojej firmy przychodzi potencjalny klient to zanim trafi do działu handlowego, przygotuj go na kontakt z handlowcem tworząc automatyczny program lead Nurturing. Lead Nurturing może przybrać prostą formę 2-3 automatycznych e-maili wysyłanych np. do osoby wypełniającej formularz kontaktowy.
  • Wysyłaj alerty i powiadomienia dla handlowców – w systemie marketing automation ustawisz automatyczne powiadomienia o wizytach istotnych klientów i prawdopodobnych klientów na stronie WWW
  • Wskazuj najlepszych ewentualnych klientów – system marketing automation automatycznie prowadzi punktacje potencjalnych klientów i proponuje handlowcom te kontakty, które tworzą najlepsze szanse sprzedażowe.

4. Wyjdź poza standardy robienia „klasycznego e-mail marketingu” rozwijaj się i ucz się

Marketing Automation to nadzwyczaj interesujący i ekscytujący obszar wiedzy marketingowej, daleko wykraczający poza współczynniki otwarć i kliknięć z newsletterów. Te innowacyjne obszary wiedzy powodują, że marketing ze Sztuki staje się nauką, a dzięki temu marketingowiec staje się w firmie tak samo wart podkreślenia jak księgowa i informatyk.

  • Personalizacja Marketingu – dzięki systemowi marketing automation rozpoczniesz znacznie odpowiedniej segmentować kontakty w swojej bazie i dostosowywać treści w e-mailach i na stronie WWW do indywidualnych segmentów a nawet do poszczególnych osób.
  • Big Data i Big Data Marketing – sztuka magazynowania dynamicznie zmieniających się danych o klientach i spożytkowania ich do personalizacji marketingu
  • Analityka konwersji lejka sprzedażowego – pomiar zwrotu z inwestycji w marketing poprzez analizę konwersji na etapach lejka sprzedażowego. Marketing Qualified Leads (MQL), Sales Accepted Leads (SAL) i Sales Qualified Leads (SQL)
  • Revenue Performance Management – nowa nauka zajmująca się spożytkowaniem danych transakcyjnych o Twoich klientach do automatyzacji marketingu, lojalizacji i retencji klienta.
  • Lifecycle Marketing, tzw. Marketing cyklu życia – czyli marketing zajmujący się klientem na każdych etapach cyklu życia od etapu pozyskania do etapu utrzymania i lojalizacji klienta

5. Płać mniej niż za e-mail marketing i bierz znacznie więcej możliwości

Póki co jesteś w dziale kosztowym, więc po pierwsze zadbaj o to, żeby ten koszt był niższy. Po drugie podwyższ wartość dodaną, którą dostarczasz do swojej firmy w postaci technologii. Pamiętaj, że prócz profesjonalnego modułu e-Mail Marketing z serwerem pocztowym, dostarczalności, spam testami, kreatorami wiadomości dostajesz:

  • Elementarne możliwości poszerzające e-Mail Marketing: identyfikacja i monitoring zachowania kontaktów na stronie WWW, CRM, zarządzanie kontaktami i zarządzanie sprzedażą (lejki sprzedażowe i automatyczne raporty handlowe), Automatyzację marketingu, Formularze kontaktowe, Landing Pages, Scoring klientów, programy Lead Nurturing, Monitoring Social media, automatyczne oferty handlowe – polecane dla małych i średnich firm.
  • Zaawansowane możliwości marketingowe – Revenue Performance Management, integrację z systemem CRM, ERP, multi-channel marketing z wykorzystaniem dwukierunkowych SMS i VMS, dynamiczna treść na stronie WWW, e-maile dynamiczne z automatycznymi ofertami i automatyzacja – polecane dla większych firm.

Autor: Grzegorz Błażewicz, Prezes i Założyciel SALESmanago Marketing Automation www.salesmanago.pl

SALESmanago jest jednym z pierwszych w Europie systemów Marketing Automation z najszybciej wzrastającą tego typu platformą w Polsce. Z systemu korzysta już ponad 400 firm m. in. Oponeo, Rainbow Tours, SITA, Eden Springs, Audioteka, Multikino, Jean Louis David, Answear.com oraz liczna grupa małych i średnich przedsiębiorstw, które osiągają nawet do 400% wzrostu skuteczności e-mail marketingu i 300% wzrostu konwersji sprzedażowej.

SALESmanago dostarcza najbardziej wyspecjalizowany i innowacyjny pakiet narzędzi do automatyzacji marketingu zapewniających skuteczną realizację programów marketingowych. System obejmuje narzędzia do identyfikacji i monitoringu osób na stronie www oraz w Social Media, CRM, e-Mail Marketing, generator formularzy i stron docelowych oraz dynamicznej treści na stronie WWW. SALESmanago ma swoją siedzibę w Krakowie oraz biuro w Miami, FL, USA. Więcej informacji www.salesmanago.pl

Rabat 20% dla czytelników Mediarun.pl

Każda firma, która zarejestruje się przez poniższy link afiliacyjny zdobędzie po bezpłatnym okresie próbnym stały 20% rabat na korzystanie z systemu SALESmanago. Link rejestracyjny http://www.salesmanago.pl/welcome.htm?partner=mediarun

Dlaczego warto zainwestować w systemy Marketing Automation?

Marketing i reklama to dziedziny, bez których tylko nieliczne firmy mają szansę przetrwać w starciu z konkurencją. Dziś promują się niemal wszyscy, łącznie z największymi gigantami. O ile jednak Coca-Coli wystarczą świąteczne reklamy z białym misiem polarnym, cała rzesza mniejszych przedsiębiorców musi dokładać wszelkich starań, aby zaistnieć w świadomości konsumentów – i w niej pozostać. Z pomocą przychodzi Marketing Automation, wschodząca gwiazda marketingu internetowego.

Marketing Automation opiera się na indywidualnym podejściu do każdego klienta, pozwalając dostosować ofertę do jego specyficznych potrzeb i preferencji. Wyświetlane reklamy czy wysyłane newslettery to nie dzieło przypadku, ale starannie zaprojektowana kampania promocyjna. Dzięki Marketing Automation można liczyć na znacznie większą efektywność działań marketingowych – klient otrzymuje tylko to, co może go zainteresować, jest zatem bardziej skłonny do zgłębienia treści promocyjnej. Nie ma przecież sensu wysyłać reklam kosmetyków do makijażu panom czy karmy dla kotów miłośnikom psów… Odpowiednio przygotowana kampania Marketing Automation pozwala na lepsze dopasowanie oferty do odbiorców. Co więcej, daje szansę skoncentrowania się na konsumentach, którzy rokują największe szanse na dokonanie zakupu.

Systemy Marketing Automation umożliwiają właściwe dozowanie treści reklamowej. Nikt z nas nie lubi stosu ulotek wysypujących się ze skrzynki pocztowej – podobnie rzecz się ma w przypadku biuletynów elektronicznych, zwanych potocznie newsletterami. Zbyt duża częstotliwość wysyłki oraz źle dobrana tematyka mogą skutecznie odstraszyć potencjalnych klientów oraz zniechęcić tych aktywnych. Marketing Automation pozwala na lepsze i efektywniejsze dotarcie do konsumentów.

Nawet najbardziej pomysłowa i najciekawsza reklama musi być odpowiednio podana, by wzbudzić zainteresowanie. Dzięki Marketing Automation jest to łatwiejsze, niż kiedykolwiek wcześniej

← Starsze Nowsze →