Analizuj i raportuj. Sprawdzaj, badaj a jeśli trzeba – ulepszaj. Stare przysłowie nie kłamie – człowiek uczy się na błędach i to na swoich najlepiej. Bo jeśli nie umie się na nich uczyć to jest z nim źle. Źle jest jeśli nie potrafi poprawiać tego, co w jego działaniach nie było dobrym, to bez sensu jest podejmowanie kolejnych.

            Nie da się mieć skutecznych narzędzi, nie da się ulepszać takich narzędzi jak e- Mail Marketing jeśli nie są one cały czas śledzone i raportowane na bieżąco. Ważnym jest więc, by tego typu kontrola została wprowadzona na stałe.

Kontrola i automatyzacja

            Przede wszystkim warto jest sprawdzić jakie rezultaty przynosi wprowadzona automatyzacja. Nie można się bowiem w tej kwestii oszukiwać – to narzędzie skuteczne, ale tylko wtedy gdy działa w pełni dobrze. Z pozoru małe błędy kosztują wiele. Jeśli natomiast proces sprzedaży, a w tym kontaktów będzie bardziej zautomatyzowany to jest to czysty zysk czasu. Pod warunkiem, że wszystko działa tak jak trzeba.

            Analiza pokazuje też jak wygląda lejek sprzedażowy, jak się kształtują poszczególne wartości jeśli o niego chodzi. Dzięki temu jasnym jest kiedy należy zareagować i zastosować social media.

Sprzedaż pod lupą

            Nie mniej ważnym jest monitorowanie sprzedaży pod względem jej skuteczności i tego jakie jej metody są najbardziej wydajne. Taka analiza pozwoli na korektę negatywnych zachowań i wdrożenie tych odpowiednich. Nie można też zapomnieć, że sprzedaż to przede wszystkim ludzie, którzy jako sprzedawcy pracują. Warto więc przeanalizować jak oni prosperują nim przejdzie się do analizy narzędzi takich jak e- Mail Marketing.

E- Mail Marketing, odwiedziny i ścieżki konwersji

            Kolejnym z działań, którego skuteczność warto analizować na bieżąco jest e- mail marketing. Nie można zapominać także o tym, jak ważną informacje niosą ze sobą analizy nie tylko ilościowe ale i jakościowe. Warto wiedzieć jak wygląda wizyta na stronie, co przyciąga, a co nie. Nie można też zapomnieć o analizie ścieżek konwersji.

            Raportowanie i analizy mają sens. Warto zatem poświęcać im trochę czasu. By nie zastać sytuacji, w której tkwić będziemy daleko za konkurencją nie wiedząc czemu.