Komunikacja. Sprawa delikatna, trudna i nieraz budząca wiele kontrowersji. Kontrowersji, których można by przecież uniknąć. Ale niestety będąc specjalistą od marketingu nie unikniemy żadnego rodzaju komunikacji. Z klientem trzeba mieć kontakt. I to kontakt, który nie skończy się na e-mail Marketingu. To zaledwie wierzchołek góry, zwanej przepaściami komunikacyjnymi. Mimo, że brzmi to przerażająco, wcale takie być nie musi.

            Bo warto wiedzieć, że w życie marketera wcale nie jest wpisany szereg porażek. Chociaż tych w trakcie praktyki zawodowej,  czasem po prostu trudno jest uniknąć. Może jednak zamiast się poddawać i przejmować nimi za bardzo, warto się zastanowić, co możemy zrobić lepiej, inaczej. Co możemy poprawić i jak możemy się zachować by unikać wpadek w kontaktach z klientami.

Komunikować czy się narzucać?

            Czasem wydaje nam się, że jeśli będziemy bezustannie podejmować próby komunikacji z klientami, to będzie to najlepsze dla nas wyjście. Jeśli zbombardujemy go informacjami, to na pewno o nas nie zapomni i będzie  cały czas myślał. Racja, ale wcale nie będzie to zjawisko pozytywne.

            Chociaż oczywiście nie można przesadzić w drugą stronę. Bo kolejnym, bardzo istotnym błędem, który nieraz popełniamy w komunikacji jest całkowity jej brak. Dochodzimy do wniosku, że klient wie, ile potrzeba. Więc po co się mu narzucać? No niestety, ale tak to nie działa. Z klientem trzeba mieć kontakt.

Koncentracja tylko na sobie

            Kolejnym z ważnych i dosyć dla nas ciężkich błędów, przed którym nie raz się nie umiemy ustrzec, jest skupienie na sobie. Niestety, ale warto pamiętać, że to nie my gramy pierwsze skrzypce, ale nasz klient właśnie. Nie my powinniśmy się komunikować z klientem by osiągnąć własne cele, ale po to by spełnić jego oczekiwania. A że przy tym zyskamy, to jest inna sprawa.

Nie wyciągasz wniosków?

            Nie ma chyba nic gorszego niż brak pokory i zastanowienia się nad tym, co się robi. Nie ma nic gorszego niż nie uczenie się na błędach. Marketing Automation daje nam przepis na skuteczną komunikację. Dostarczając informacji o kliencie, pozwala nam dowiedzieć się wszystkiego, co nam jest potrzebne by dobrze się komunikować.