Nie ma co dywagować – badania są jasne i pokazują w prosty sposób jak zachowują się  działy marketingu. I choć to może nie wydawać się niczym odkrywczym, to warto spojrzeć na tę sprawę jako podkreślenie wagi – warto wiedzieć o tym, że większość budżetu zostanie wydana na  e – mail Marketing.

            Ten e-mail Marketing, który był tak bardzo zapomnianym i tak bardzo niedocenianym. Ten, który jednak niestety większość odrzuca. Bo niestety ale mimo wydatków nadal bywa on nieskuteczny. Ale ta nieskuteczność jest winą tylko i wyłącznie firmy. Wdrażając jednak Marketing Automation można tych właśnie błędów uniknąć. W co warto inwestować i jakie są trendy?

            Lepsza strona marketingu

            A konkretnie to strona internetowa. W tę warto inwestować i działy marketingu to dostrzegają. Pieniądze włożone w promocję zawsze się zwracają, a czasami zdają się powielać swoją wartość.

            E –mail marketing

            Kolejnym obszarem, w który warto i powinno się inwestować jest e-mail Marketing. Ten, o którym wspomniane było już wcześniej i na którym warto się skupić. Bo gdy zastosuje się narzędzia oferowane przez Marketing Automation eliminuje się margines błędu. Przede wszystkim – posiadając profil klienta, można odpowiedzieć na jego potrzeby. Potem jest się w stanie sprawdzić jakie i jak treści są przez niego odbierane. A stąd prosta droga do zastosowania takiego e-mail Marketingu, który będzie skrojony na miarę naszego klienta.

            Social Media

            Nie warto i nie powinno się zapominać także o takich narzędziach jak social media. To za ich pośrednictwem klient dowiaduje się wielu przydatnych informacji o produkcie. O produkcie, który potem może zakupić. Nie można także zapomnieć o takim użyciu tego akurat tego narzędzia jak budowania świadomości i pewnego obrazu marki w głowie odbiorcy.

            Marketing wielokanałowy

            Okazuje się więc, że wszystkie elementy, które można nazwać marketing wielokanałowym, warte są uwagi. Jeśli tylko wdroży się je w życie, można się cieszyć efektami. Niesamowitymi, przy minimalnym jak na te efekty, wydatku.