Niejednokrotnie jesteśmy nieufni wobec pewnych rozwiązań. Przede wszystkim dlatego, że poza efektami, interesuje nas to, czy aby na pewno narzędzie danego typu jest nam niezbędne.

Brzmi to może jak hasło reklamowe, ale prawda jest taka, że system Marketing Automation przyda się niemalże każdemu, kto w marketingu pracuje. Nie musimy bowiem ukrywać faktu, że niektóre rzeczy specjalistów od marketingu przerażają, niektóre przerastają, a znaczna część mogłaby zostać ulepszona.

Dopasowanie do klienta

Dopasowanie do klienta to chyba jedno z największych wyzwań, które stawia się przed specjalistami od marketingu. Pomyślmy przez chwilę – z jednej strony mamy marketera, który umie i potrafi stosować pewne narzędzia. Mamy marketera, który sprawnie posługuje się narzędziem takim jak e-mail marketing czy inne, które w jego pracy są użyteczne. Jednak sprawność nie jest gwarancją sukcesu. Ponieważ w swoich działaniach nastawieni jesteśmy na pewną, bliżej nieokreśloną masę. Masę klientów, o których wiemy bardzo niewiele. I to właśnie jest rzecz, w którą wkracza Marketing Automation. Oferując nam wiele narzędzi, pozwala się sporo o kliencie dowiedzieć. A stąd do dopasowania do klienta jest krótka droga.

Większe przychody

A to od razu powoduje, że zyskujemy większe przychody. Nie ma się co nad tym zastanawiać, bo mechanizm jest bardzo prosty. Jeśli potrafimy trafić do kogoś, to na pewno się to nam opłaci. Klient zadowolony, klient, który posiada ofertę idealnie dla niego, chętniej z niej skorzysta. A korzystając, prawdopodobnie da nam prosty przepis jak trafić do niego po raz kolejny oraz pokaże co powinniśmy oferować naszym klientom by być skutecznym i zyskać większe przychody.

Chyba jasnym jest już dla czego warto inwestować w systemy takie jak Marketing Automation. Marketer nie raz jest rzucony na głęboką wodę, ale posiadają zestaw pomocy i wskazówek.