Setki aplikacji, setki kandydatów, setki godzin spędzonych przy rekrutacji? Nie musi tak być. System Marketing Automation ma przecież szerokie zastosowanie także w HR. Choć może się to wydawać nietypowym pomysłem, jednak jest on wart zastosowania.

            Rekrutacja pracownika wymaga nie tylko sporych zasobów finansowych, ale i czasu. Nie raz firmy radzą sobie z nią zatrudniając pracowników z zewnątrz. Jednak nie jest to koniecznością. Pracownik idealny bowiem istnieje i da się go łatwo znaleźć.

Kandydat dobry to kandydat poinformowany

            Jednym z największych problemów rekrutujących jest  niewiedza pracownika o firmie. Przychodzi on na rekrutację nie bardzo wiedząc gdzie i po co trafił. Zastosowanie Marketing Automation pozwala na monitorowanie jego zachowań  – czyli dowiedzenie się, czy szukał i jak szukał informacji o firmie.

Pełna baza kandydatów

            System umożliwia również gromadzenie aplikacji na stanowisko z wielu rożnych źródeł. Po ich zgromadzeniu jest też w stanie przyporządkować poszczególnych kandydatów do poszczególnych kategorii – czynności wstępne wykonuje za człowieka.  Możliwym jest stworzenie też różnych etapów oraz profili rekrutacji, w zależności od potrzeb.

Nowa jakość komunikacji

            Użycie Marketing Automation pozwoli również na podtrzymanie kontaktu z kandydatami w sposób łatwy i nie wymagający wielkiego wysiłku. Ważnym jest też umożliwienie dobrej i sprawnej komunikacji z pracownikami, którym można przesłać newsletter i sprawdzić jak chętnie oraz w jakim stopniu jest on czytany.

Korzyści gratis?

            Chyba jasnym jest, że dzięki użyciu narzędzia, które oferuje SALESmanago zyskuje się całkiem nowy system użyteczny w rekrutacji. Nie tylko możliwym staje się stworzenie profilu kandydata realnie zainteresowanego firmą, przyporządkowanie go do grup i kontakt z nim. Możliwym też staje się skorzystanie z danych oraz ich sprawna aktualizacja. A to przecież wszystko gratis. Nie zapominajmy bowiem, że system Marketing Automation jest przede wszystkim narzędziem marketingowym. Które okazuje się również przydatny w HR.