Uproszczenia są bezwątpienia dobre. Nie ma się co oszukiwać, że nie lubimy gdy ktoś lubo coś wykonuje naszą pracę, lub chociaż ją po prostu ułatwia. Wszytko to  brzmi pięknie, jednak nie jest wcale tak powszechnie używane. A niesłusznie.

            Nie bez powodu bowiem system Marketing Automation daje tego typu udogodnienie. Nie bez powodu mówi się o tym, że sam e- Mail Marketing nie wystarcza. Warto przede wszystkim zwrócić uwagę na dodatkowe możliwości, które daje system.

Moduł sourcingowy

            Działanie modułu, który tu zostanie przedstawiony jest bajecznie proste. Wychodzi ono z założenia, że każdy kontakt, który posiada się w bazie otrzymuje określoną ilość punktów i nie dzieje się to bez przyczyny. Punkty zdobywa się za wszelkie aktywności na stronie. Po co tego typu działania?

Punkty sprzedaży

            Jeśli klient po raz 15 wnikliwie studiuje co też zostało zamieszczone na stronie, to warto ten fakt odnotować. Przede wszystkim dla tego, że taki klient to klient, który będzie już gotowy na podjęcie kontaktów. Kontaktów, które odpowiednio dopasowane do jego profilu  z pewnością zakończą się zakupem. Nie bez powodu przecież przyznaje się owe punkty.

Liczą się chęci i zaangażowanie

            Tak pokrótce można by streścić za co są przyznawane punkty. Przede wszystkim liczy się chęć pogłębienia wiedzy o marce, produktach i poszukiwanie. Proces decyzyjny zaczyna się przecież obecnie w sieci. To tam zdobywa się niezbędne informacje i wiedzę, która przyda się podczas kolejnych etapów sprzedaży.

Co jeszcze jest punktowane?

            Poza odwiedzinami na stronie liczy się przecież jeszcze szereg rzeczy. Nie zapominajmy o narzędziach takich, które mogą pokazać reakcję na e-mail Marketing. Nie mniej ważne jest też to, jak klient reaguje na social media i trecie tam publikowane. Nie zapominajmy jednak o tym co dzieje się w sklepach stacjonarnych – o wizytach i kupnach.

            Wszystko to pozwoli na stworzenie profilu klienta, który jest osobą zainteresowaną i gotową na proces sprzedaży. Sprzedaży, która na pewno będzie skuteczna.