Rynek technologii wspierających działania marketingowe zaczynają dominować systemy klasy Marketing Automation. Według najnowszych danych od Pardot.com, aż 76% największych międzynarodowych firm oferujących oprogramowanie w modelu SaaS korzysta z Marketing Automation i  co ważniejsze liczba wszystkich firm korzystających z tej klasy systemów wzrośnie o kolejne 50% do 2015 roku. Dzieje się tak głównie dzięki ROI osiąganym z wdrożenia systemu Marketing Automation. Tak imponujący wzrost rynku oprogramowania do automatyzacji marketingu i sprzedaży oraz ROI osiągane z jego zastosowania wynika z ich funkcjonalności oraz łatwości zastosowania. Co powoduje, że 84% firm określanych jako ”top performers” planuje wdrożenie Marketing Automation? Firmy, które wdrożyły u siebie tego typu rozwiązania wskazują 3 podstawowe benefity: 77% –  większy dochód, generowany głównie dzięki zwiększeniu efektywności marketingu i sprzedaży; 65% – pełen wgląd w działania marketingowe i sprzedażowe; 58% – pomiar wyników, duża łatwość opracowania i dokładność ROI, raportów i pozostałych wskaźników. Wymienione korzyści płynące z wdrożenia Marketing Automation wynikają głównie z usprawnień w 3 głównych obszarach: konwersji, relacji z klientami i współpracy działów marketingu i sprzedaży.

Czytaj na: http://marketing-automation.pl/roi-z-wdrozenia-marketing-automation/
Copyright © Benhauer